- Etusivu
- Ajankohtaista
- Asiakastarinat
- Partawa – Asiakastarina
Partawa – Asiakastarina
29.6.2023
Partawan ja Tremedian asiakkuus alkoi, kun Partawalta tuli toive vaihtaa aiempi verkkokaupparatkaisu kokonaan uuteen ja varmempaan järjestelmään. Teimme työtä käskettyä ja toteutimme Partawalle personoidun ja kotimaisen verkkokaupan Tremedian omalla Rehti Store-järjestelmällä.
Viimeisimpänä toteutuksena olemme luoneet Partawalle myös uutiskirje-järjestelmän tukemaan verkkokauppatoimintaa ja asiakaskontaktointia. Uutiskirje toteutettiin luonnollisesti Rehti-tuoteperhettä hyödyntäen ja integroitiin kätevästi osaksi verkkokauppaa.
Haastattelimme Partawan myynnistä ja markkinoinnista vastaavaa Mikko Koskista. Lue alta Mikon ajatuksia verkkokauppauudistuksesta ja tähän astisista yhteistyövuosista.
Esittelisitkö alkuun yrityksenne omin sanoin ja kerro halutessasi kesän kuulumiset tai jotain muuta ajankohtaista?
Mikko (Partawa): Me ollaan Partawa, kotimainen partatuoteyritys, joka on saanut alkunsa vuonna 2017. Partawan perustaja Mika halusi lähteä tekemään omaa partatuotetta testattuaan markettien huonompilaatuisia partatuotteita eli idea yritykseen lähti puhtaasti tarpeesta partojen hoitoon. Nopeasti päädyttiinkin perustamaan oma verkkokauppa tätä tuotetta varten ja nyt vuosia myöhemmin meillä onkin valikoimassa jo toistakymmentä erilaista parranhoitotuotetta. Partawan tuotteita leimaa se, että kaikki tuotteet valmistetaan luonnollisista raaka-aineista ja kotimaisena työnä. Ei siis olla mikään iso kosmetiikkabrändi, vaan ennemminkin kotimainen käsityöläisbrändi.
Monet jättävät parran kasvattamatta sen vuoksi, että se kutisee tai pistelee liikaa. Tuotteiden tarkoituksena on siis auttaa parran alla olevaan ihoa voimaan mahdollisimman hyvin ja tehdä itse parrasta pehmeä ja hyvinvoiva. Partawan tavoitteena onkin, että mahdollisimman moni pystyisi ylpeydellä pitämään makeaa partaa ja tuoda sitä kautta myös omaa identiteettiään esiin.
Ja yleisten kuulumisten osalta halutaan vaan muistuttaa näin kesän kynnyksellä, että auringon paahde ja kuumuus vaikuttavat myös parran hyvinvointiin ja siksi suosittelemme partaöljyn käyttöä - kaikkina aikoina - erityisesti nyt kesäaikoina.
Miksi päädyitte valitsemaan Tremedian verkkokaupan uudistuksen toteuttajaksi?
Mikko (Partawa): Ensimmäinen verkkokauppa meillä oli tosiaan itserakennettuna Wordpress -alustalle ja sitä yritettiin omin voimin kehittää ja kasata eteenpäin. Se oli yksi iso syy, miksi tähän halutiin tuoda jokin ulkopuolinen toimija mukaan. Verkkokaupasta haluttiin luoda vakaampi ja kaivattiin sitä, että taustalla on joku henkilö, joka huolehtii järjestelmän toimivuudesta – omien viritelmiemme sijaan.
Tremedian päädyimme valitsemaan yhteisen tuttumme kautta ja toinen iso juttu meille oli tietenkin se, että Tremedia on kotimainen. Kotimaisena yrityksenä meille oli aika luonnollista valita myös kotimainen verkkokauppatoimittaja.
Mitä asioita suunnittelussa ja valmiissa toteutuksessa on otettu huomioon?
Mikko (Partawa): Saimme selkeän ja meidän brändin näköisen ostopolun, joka palvelee asiakasta paremmin. Oli myös meille tärkeää, että pääsimme vaikuttamaan niin paljon ilmeeseen ja siihen, että kauppa oikeasti on meidän näköinen. Näin pienenä tekijänä ja osana kuluttajamarkkinaa tämä oli meille erityisen tärkeä asia erottumisen kannalta.
Mitkä asiat olivat teille erityisen tärkeitä toteutusta ajatellen?
Mikko (Partawa): Ykköstavoitteena oli saada vakaa verkkokauppa, joka kestää myös isoja volyymeja. Toinen tärkeä asia oli, että kaupan hallinta olisi meille mahdollisimman helppoa ja mutkatonta. Eli tuotteiden lisääminen ja sivun päivittäminen onnistuisi helposti ja nopeasti, sillä nimenomaan näihin asioihin tuhrautui aiemmin ihan liikaa aikaa ja vaivaa.
Miten olette kokeneet toteutuksen tukevan tai helpottavan toimintaanne?
Mikko (Partawa): Verkkokauppa toimii nyt varmemmin myös asiakkaan suuntaan, joka on iso juttu meidän liiketoimintamme kannalta. Se helpottaa myös, että sivustoa ei tarvitse olla koko ajan miettimässä, kun voi luottaa siihen, että lähtökohtaisesti kaikki toimii kokoajan kuten pitää.
Miten yhteistyöprosessi Tremedian kanssa on sujunut?
Mikko (Partawa): Jos jotain ongelmaa verkkokaupan kanssa ilmenee, teiltä saa tosi nopeasti apua eikä joudu itse pähkäilemään asioita. Itse toteutuksessa oli se hyvä juttu, että meitä kuunneltiin hyvin heti projektin alussa ja meidän tarpeet kartoitettiin hyvin etukäteen. Tämän ansiosta lopputuloksena on hyvin meidän omiin spekseihin istuva toteutus.
Mikä Tremedian toteuttamassa järjestelmässä on ollut parasta?
Mikko (Partawa): Parasta on ollut se, jos jossain asiassa on tarvittu apua tai jotain on haluttu kehittää eteenpäin, niin olette pystyneet näihin aina nopeasti vastaamaan.
Näin jälkikäteen huomaan, että projektin alkuspeksaus oltaisiin voitu tehdä paremmin, niin meidän omalta osalta, kuin yhdessä teidänkin kanssa. Olemme itse niin pieni ja nuori yritys, että ei ehkä aluksi osattu edes ajatella, mitä kaikkea me verkkokaupalta oikeasti tarvitaan. Olisi hienoa, jos asiakkaalle pystyisi vielä enemmän antamaan sellaisia ”Oletteko miettineet tätä?” -kysymyksiä ja ehdotuksia. Meillä ei aluksi tullut edes mieleen, mitä kaikkea me voisimme kauppaan tarvita ja se tällaisissa isoissa projekteissa varmaan onkin usein haasteena.
Projektin edetessä kaikki on kuitenkin sujunut tosi hyvin ja on ollut tosi iso plussa, että ollaan saatu yhdistettyä myös uutiskirje tähän meidän verkkokauppaan. Se on helpottanut tätä meidän asiakkuuksien hallintaa huomattavasti. Ennen tätä lähettelimme uutiskirjeet aina manuaalisesti, mutta nyt meillä on kaikki asiakastiedot yhdessä paikassa.
Oletteko saaneet omilta asiakkailtanne kommenttia tai palautetta?
Mikko (Partawa): Verkkokaupan julkaisun yhteydessä meidän asiakkaat kiinnittivät kyllä huomiota kaupan visuaaliseen ilmeeseen. Siitä saatiin paljon kehuja ja palautetta, että ompa mageen näköinen sivusto ja että ollaan onnistuttu rakentamaan todella hienon näköinen kokonaisuus. Itse toki ollaan huomattu, että paremmin toimiva verkkokauppa on myös herättänyt enemmän luottamuksen tunnetta asiakkaiden suuntaan. Sivut toimivat ominaisuuksiltaan ja toiminnallisuuksiltaan hyvin ja nopeasti ja se on tottakai otettu myös asiakkaiden puolelta hyvin vastaan.
Kiitos Partawalle tähän astisista projekteista ja yhteistyöstä!
Tutustu verkkokauppaan ja yritykseen tarkemmin osoitteessa https://partawa.fi
Poimintoja toteutuksistamme
Verkkokauppa, uutiskirje, visuaalinen identiteetti
Tavara Trading
Jo reilusti yli vuosikymmenen kestänyt kumppanuus on pitänyt sisällään verkkopalvelun toteutuksen ja sen jatkuvan kehityksen, yritysilmeen ja logon uudistuksen sekä valtavan määrän erilaisia markkinointimateriaaleja.