- Etusivu
- Ajankohtaista
- Asiakastarinat
- Keskus Galleria – Asiakastarina
Keskus Galleria – Asiakastarina
30.3.2023
Keskus Galleria on yksi Tremedian pitkäaikaisista asiakkaista ja yhteistyön merkeissä on toimittu jo vuodesta 2007. Tremedia on toteuttanut taideliike Keskus Gallerialle muun muassa viimeisimmän sivustouudistuksen sekä personoidun uutiskirjepohjan käytettäväksi sähköpostimarkkinoinnissa.
Yhteistyövuosien aikana olemme toteuttaneet paljon erilaisia töitä eri tekniikoita hyödyntäen. Näistä viimeisin sivustouudistus ja uutiskirje toteutettiin molemmat Tremedian omilla Rehti-tuoteperheen tuotteilla (Rehti CMS ja Rehti Newsletter).
Vierailimme Keskus Gallerian liikkeessä Tampereen keskustassa ja keskustelimme yhdessä tehdyistä toteutuksista. Samalla pääsimme tarkkailemaan galleristien, Pauliina ja Pekka Kivisalon, työtä ja seuraamaan kuinka asiakkaat löysivät kotiinsa mieleisen taideteoksen. Keskus Galleria palvelee asiakkaita ympäri Suomen ja tällä kertaa teos sovittiin toimitettavaksi Ouluun. Asiakkaat olivat tutkineet ennakkoon eri tauluvaihtoehtoja nettisivujen kautta ja paikanpäällä pääsivät suoraan asiaan, eli katsomaan juuri niitä tauluja, joita olivat jo sivuston kautta miettineet hyviksi vaihtoehdoiksi.
Lue alta tarkemmin Keskus Gallerian Pekan mietteitä yhteistyövuosista, viimeisimmistä toteutuksista ja Rehti-tuoteperheestä.
Esittelisitkö yrityksenne omin sanoin ja halutessasi kerro Keskus Gallerian alkuvuoden kuulumiset.
Pekka (Keskus Galleria): Keskus Galleria on täyden palvelun taideliike, josta voit valita teokset laajasta valikoimasta. Mielenkiintoiset teokset on mahdollista saada kotiin katsottavaksi ilman ostovelvoitetta. Autamme myös teosten ripustuksessa seinälle asti. Teokset on myös mahdollista maksaa useammassa erässä ilman korkoa tai muita kuluja.
Vuosi 2023 on lähtenyt kivasti liikkeelle ja tällä hetkellä näyttäisi siltä, että tästäkin vuodesta tulee hyvä taidevuosi, näin ainakin toivomme.
Miksi päädyitte valitsemaan Tremedian sivustonne uudistuksen toteuttajaksi ja uutiskirjejärjestelmän toimittajaksi?
Pekka (Keskus Galleria): Teimme ensimmäisen sivustouudistuksen vuonna 2007 ja toisen vuonna 2014. Molemmat uudistukset ovat Tremedian tekemiä. Aiemmat kokemukset olivat hyviä. Oli siis luonnollista, että koronavuonna 2020, kun suunnittelimme taas uudistusta, valitsimme niiden toteuttajaksi Tremedian. Uutiskirjejärjestelmä tuli myös vuonna 2020 ajankohtaiseksi ja mietimme ensin valmiita järjestelmiä. Kun kuulimme, että Tremedialta on tulossa uusi oma uutiskirjesovellus, halusimme odottaa hetken sen valmistumista. Kaiken lisäksi suomalaisella tuotteella on hieno REHTI nimi :)
Mitä asioita suunnittelussa ja valmiissa toteutuksessa on otettu huomioon? Mitkä asiat olivat teille tärkeitä toteutusta ajatellen?
Pekka (Keskus Galleria): Isona asiana oli sivuston helppo käytettävyys ja käytön aikainen ylläpito. Teimme ennen vuoden 2020 uudistusta ison asiakaskyselyn ja hyödynsimme siitä saatuja tuloksia myös näiden uusien sivujen suunnittelussa. Sen jälkeen annettiin Tremedialle aika iso vastuu tehdä meille asiakaslähtöiset sivut. Kyllähän me itse tiedämme mitä tuotteita ja palveluita meillä on, mutta se kun pitää saada myös sivuilla käyvien asiakkaiden tietoon. Yksi tärkeistä asioista oli sivujen, yksittäisten teosten sekä taiteilijasivujemme hyvä löydettävyys nettihauissa, eli onnistunut hakukoneoptimointi oli yksi pääasia sivustouudistuksessa.
Miten olette kokeneet toteutuksen tukevan kivijalkamyymälän toimintaa?
Pekka (Keskus Galleria): Teimme uusimman uudistuksen juuri koronakesänä, jolloin sen tuli nimenomaan tukea kivijalkamyymälän digilöydettävyyttä, kun asiakkaat eivät fyysisesti olleet liikkeellä samalla tavalla kuin aiemmin. Kuten edellä mainitsinkin, niin Keskus Gallerian digilöydettävyys on nyt aivan eri tasolla kuin ennen.
Miten yhteistyöprosessi Tremedian kanssa on sujunut?
Pekka (Keskus Galleria): Yhteistyö on sujunut hienosti. Alkuun sitä hieman pelkäsi, miten saamme asiat rullaamaan, kun emme päässeet istumaan pöydän ääreen nokikkain, vaan kaikki yhteydenpito tapahtui s-postin, puhelimen ja Teamsin välityksellä. Pelko oli turha, sillä osin pitkän yhteistyömme vuoksi Tremedia oli jo valmiiksi ”kartalla” toiminnastamme.
Erittäin tärkeänä asiana pidämme luotettavuutta ja asiakaspalvelun nopeutta, sillä jos järjestelmien kanssa on jotain ongelmaa tai haluamme tehdä niihin muutoksia, niin asiat hoituvat todella nopeasti. Todella hyvin toimivasta asiakaspalvelusta on moni kollega, taiteilija tai muu yhteistyökumppani ollut aivan ihmeissään.
Mikä Tremedian toteuttamissa järjestelmissä on ollut parasta?
Pekka (Keskus Galleria): Helppokäyttöisyys, paikallinen yksityinen yritys toteuttajana ja tietty suomenkielisyys.
Oletteko saaneet omilta asiakkailtanne kommenttia tai palautetta?
Pekka (Keskus Galleria): Sivustosta on tullut palautetta niin asiakkailtamme, kuin ”päämiehiltämme” eli taiteilijoilta, että sivustomme on selkeä ja helppokäyttöinen. Myös sivujen löydettävyys on palautteissa tullut hyvin esille. Yksi erittäin hauska kommentti tuli eräältä espoolaiselta asiakkaalta, jolta kysyin miten hän sivuillemme päätyi. Hän sanoi että ”ei hän tarkkaan muista, mutta Googleen taisi kirjoittaa jotain sellaista, että ”tauluja myydään” ja sieltä hän sivuillemme päätyi”.
Kiitos Keskus Gallerialle jo tähän asti kertyneistä yhteistyövuosista ja projekteista.
Tutustu sivustototeutukseen ja yritykseen paremmin osoitteessa keskusgalleria.fi
Poimintoja toteutuksistamme
Visuaalinen identiteetti, verkkosivut
Royal-Lattiat Oy - Yritysilme ja verkkosivut
Tremedia loi Royal-Lattioille yritysilmeen ja verkkosivut, jotka parantavat näkyvyyttä, houkuttelevat asiakkaita ja korostavat laatua.
Verkkosivut
Suomen Teatteriopiston verkkosivuston uudistus
Sivusto on tärkeä osa Suomen Teatteriopiston markkinointia ja viestintää. Verkkosivut uudistettiin Tremedian toimesta.